BIP Urzędu Miejskiego w Piszu

Biuletyn Informacji Publicznej

ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIA NR 1 I 2 DO TREŚCI SIWZ WRAZ ZE ZMIANĄ TREŚCI SIWZ ORAZ ZMIANĄ TERMINU SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT

na wspólny zakup energii elektrycznej czynnej dla jednostek organizacyjnych Gminy Pisz
Do Zamawiającego w dniu 31 maja 2013 r. wpłynęły zapytania nr 1 i 2 dotyczące treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na wspólny zakup energii elektrycznej czynnej dla jednostek organizacyjnych Gminy Pisz. Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.- Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą” udziela odpowiedzi:

ZAPYTANIE NR 1:
Ad 1. Nie.
Ad 2. Umowy zawarte na czas nieokreślony mają trzymiesięczny okres wypowiedzenia, umowy zawarte na czas określony mają różny okres wypowiedzenia – siedmiodniowy, czternastodniowy, miesięczny.
Ad 3. W przypadku punktów odbioru energii będących przedmiotem niniejszego zamówienia procedura zmiany sprzedawcy zostanie przeprowadzona po raz pierwszy.
Ad 4. Zamawiający zmienia treść cz. XVII ust. 2 SIWZ na następujący:
„2. Rozpoczęcie sprzedaży energii elektrycznej nastąpi od dnia skutecznego rozwiązania dotychczasowych umów, sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usług dystrybucji ( umów kompleksowych) bądź umów sprzedaży energii elektrycznej czynnej zawartych z przedsiębiorstwem energetycznym Polskiej Grupy Energetycznej Obrót S.A. Oddział z siedzibą w Białymstoku, ul. Świętojańska 12, 15-082 Białystok – Biuro Obsługi Klienta Giżycko, ul. Przemysłowa 3, 11-500 Giżycko, po podpisaniu przez Zamawiającego umowy o świadczenie usług dystrybucji z OSD oraz po pozytywnie przeprowadzonej procedurze zmiany sprzedawcy.”
Ad 5. Zamawiający nie wyraża zgody na wykreślenie w cz. XVII ust. 5 SIWZ.
Ad 6. Zamawiający nie wyraża zgody na wykreślenie w cz. XVII ust. 11 SIWZ.
Ad 7. Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowaną zmianę treści SIWZ.
Ad 8. Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowaną zmianę treści SIWZ.
Ad 11. Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowane uzupełnienie treści SIWZ.
Ad 12. Tak.

ZAPYTANIE NR 2:
Ad 1. Zamawiający zmienia treść SIWZ w następujący sposób:
1) w cz. III SIWZ ust. 9 otrzymuje brzmienie:
„9. Rozpoczęcie sprzedaży energii elektrycznej nastąpi od dnia skutecznego rozwiązania dotychczasowych umów, sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usług dystrybucji (umów kompleksowych) bądź umów sprzedaży energii elektrycznej czynnej zawartych z przedsiębiorstwem energetycznym Polskiej Grupy Energetycznej Obrót S.A. Oddział z siedzibą w Białymstoku, ul. Świętojańska 12, 15-082 Białystok – Biuro Obsługi Klienta Giżycko, ul. Przemysłowa 3, 11-500 Giżycko, po podpisaniu przez Zamawiającego umowy o świadczenie usług dystrybucji z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (zwanym dalej „OSD”), posiadającym koncesję na dystrybucję energii elektrycznej wyznaczonym przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki do pełnienia funkcji OSD na obszarze, na którym znajdują się punkty odbioru energii elektrycznej oraz po pozytywnie przeprowadzonej procedurze zmiany sprzedawcy.”
2) w cz. V SIWZ ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Realizacja przedmiotu zamówienia: 12 miesięcy od dnia rozpoczęcia sprzedaży energii elektrycznej, tj. od skutecznego rozwiązania dotychczasowych umów sprzedaży energii elektrycznej lub umów kompleksowych sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usługi dystrybucji obowiązujących Odbiorców Końcowych, po podpisaniu przez Zamawiającego umowy o świadczenie usług dystrybucji z OSD oraz po pozytywnie przeprowadzonej procedurze zmiany sprzedawcy.”
3) w cz. V SIWZ ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4. Rozpoczęcie sprzedaży energii elektrycznej na warunkach wynikających z oferty dla poszczególnych Odbiorców Końcowych nastąpi niezwłocznie po zawarciu umowy sprzedaży energii elektrycznej czynnej przez Wykonawcę z tymi Odbiorcami Końcowymi z uwzględnieniem terminów skutecznego rozwiązania dotychczasowych umów sprzedaży energii elektrycznej lub umów kompleksowych sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usługi dystrybucji obowiązujących Odbiorców Końcowych oraz po pozytywnie przeprowadzonej procedurze zmiany sprzedawcy.”
4) w cz. XVII SIWZ ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Rozpoczęcie sprzedaży energii elektrycznej nastąpi od dnia skutecznego rozwiązania dotychczasowych umów, sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usług dystrybucji ( umów kompleksowych) bądź umów sprzedaży energii elektrycznej czynnej zawartych z przedsiębiorstwem energetycznym Polskiej Grupy Energetycznej Obrót S.A. Oddział z siedzibą w Białymstoku, ul. Świętojańska 12, 15-082 Białystok – Biuro Obsługi Klienta Giżycko, ul. Przemysłowa 3, 11-500 Giżycko, po podpisaniu przez Zamawiającego umowy o świadczenie usług dystrybucji z OSD oraz po pozytywnie przeprowadzonej procedurze zmiany sprzedawcy.”
5) w cz. XVII SIWZ ust. 15 otrzymuje brzmienie:
„15. Umowa generalna jest wyłączną podstawą do zawarcia umów sprzedaży energii elektrycznej przez Wykonawcę z Odbiorcami Końcowymi. Odbiorcy Końcowi oraz Wykonawca zobowiązani są w terminie 14 dni roboczych od dnia zawarcia umowy generalnej do zawarcia umowy sprzedaży energii elektrycznej czynnej. Rozpoczęcie sprzedaży energii elektrycznej na warunkach wynikających z oferty dla poszczególnych Odbiorców Końcowych nastąpi niezwłocznie po zawarciu umowy sprzedaży energii elektrycznej czynnej przez Wykonawcę z tym Odbiorcą Końcowym, z uwzględnieniem terminów rozwiązania dotychczasowych umów sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usług dystrybucji (umów kompleksowych) bądź umów sprzedaży energii elektrycznej czynnej oraz po pozytywnie przeprowadzonej procedurze zmiany sprzedawcy.”
Ad 2. Zamawiający nie wyraża zgody na wykreślenie w cz. XVII ust. 5 SIWZ.
Ad. 3. Należy przyjąć okres 12 miesięcy. Zamawiający zmienia załącznik nr 4 do SIWZ – wzór oferty, który otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem nr 3 do niniejszego pisma.
Ad 4. Aktualnym sprzedawcą energii elektrycznej jest przedsiębiorstwo energetyczne Polskiej Grupy Energetycznej Obrót S.A. Oddział z siedzibą w Białymstoku ul. Świętojańska 12, 15-082 Białystok.
Ad 5. Umowy dotyczące punktów odbioru będących przedmiotem zamówienia są umowami kompleksowymi.
Ad 6. Obecnie obowiązujące umowy zawarte są na czas nieokreślony (okres wypowiedzenia – trzy miesiące), jak i na czas określony (różny okres wypowiedzenia – siedmiodniowy, czternastodniowy, miesięczny).

Mając powyższe na uwadze na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy Zamawiający zmienia:
1) w cz. III SIWZ ust. 9, który otrzymuje brzmienie:
„9. Rozpoczęcie sprzedaży energii elektrycznej nastąpi od dnia skutecznego rozwiązania dotychczasowych umów, sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usług dystrybucji (umów kompleksowych) bądź umów sprzedaży energii elektrycznej czynnej zawartych z przedsiębiorstwem energetycznym Polskiej Grupy Energetycznej Obrót S.A. Oddział z siedzibą w Białymstoku, ul. Świętojańska 12, 15-082 Białystok – Biuro Obsługi Klienta Giżycko, ul. Przemysłowa 3, 11-500 Giżycko, po podpisaniu przez Zamawiającego umowy o świadczenie usług dystrybucji z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (zwanym dalej „OSD”), posiadającym koncesję na dystrybucję energii elektrycznej wyznaczonym przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki do pełnienia funkcji OSD na obszarze, na którym znajdują się punkty odbioru energii elektrycznej oraz po pozytywnie przeprowadzonej procedurze zmiany sprzedawcy.”;
2) w cz. V SIWZ ust. 1, który otrzymuje brzmienie:
„1. Realizacja przedmiotu zamówienia: 12 miesięcy od dnia rozpoczęcia sprzedaży energii elektrycznej, tj. od skutecznego rozwiązania dotychczasowych umów sprzedaży energii elektrycznej lub umów kompleksowych sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usługi dystrybucji obowiązujących Odbiorców Końcowych, po podpisaniu przez Zamawiającego umowy o świadczenie usług dystrybucji z OSD oraz po pozytywnie przeprowadzonej procedurze zmiany sprzedawcy.”;
3) w cz. V SIWZ ust. 4, który otrzymuje brzmienie:
„4. Rozpoczęcie sprzedaży energii elektrycznej na warunkach wynikających z oferty dla poszczególnych Odbiorców Końcowych nastąpi niezwłocznie po zawarciu umowy sprzedaży energii elektrycznej czynnej przez Wykonawcę z tymi Odbiorcami Końcowymi z uwzględnieniem terminów skutecznego rozwiązania dotychczasowych umów sprzedaży energii elektrycznej lub umów kompleksowych sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usługi dystrybucji obowiązujących Odbiorców Końcowych oraz po pozytywnie przeprowadzonej procedurze zmiany sprzedawcy.”;
4) w cz. XVII SIWZ ust. 2, który otrzymuje brzmienie:
„2. Rozpoczęcie sprzedaży energii elektrycznej nastąpi od dnia skutecznego rozwiązania dotychczasowych umów, sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usług dystrybucji ( umów kompleksowych) bądź umów sprzedaży energii elektrycznej czynnej zawartych z przedsiębiorstwem energetycznym Polskiej Grupy Energetycznej Obrót S.A. Oddział z siedzibą w Białymstoku, ul. Świętojańska 12, 15-082 Białystok – Biuro Obsługi Klienta Giżycko, ul. Przemysłowa 3, 11-500 Giżycko, po podpisaniu przez Zamawiającego umowy o świadczenie usług dystrybucji z OSD oraz po pozytywnie przeprowadzonej procedurze zmiany sprzedawcy.”;
5) w cz. XVII SIWZ ust. 15, który otrzymuje brzmienie:
„15. Umowa generalna jest wyłączną podstawą do zawarcia umów sprzedaży energii elektrycznej przez Wykonawcę z Odbiorcami Końcowymi. Odbiorcy Końcowi oraz Wykonawca zobowiązani są w terminie 14 dni roboczych od dnia zawarcia umowy generalnej do zawarcia umowy sprzedaży energii elektrycznej czynnej. Rozpoczęcie sprzedaży energii elektrycznej na warunkach wynikających z oferty dla poszczególnych Odbiorców Końcowych nastąpi niezwłocznie po zawarciu umowy sprzedaży energii elektrycznej czynnej przez Wykonawcę z tym Odbiorcą Końcowym, z uwzględnieniem terminów rozwiązania dotychczasowych umów sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usług dystrybucji (umów kompleksowych) bądź umów sprzedaży energii elektrycznej czynnej oraz po pozytywnie przeprowadzonej procedurze zmiany sprzedawcy.”;
6) wzór oferty stanowiący załącznik nr 4 do SIWZ, który otrzymuje brzmienie zgodnie z treścią załącznika nr 3 do niniejszego pisma.

Jednocześnie na podstawie art. 12a ust. 2 ustawy Zamawiający zmienia termin składania i otwarcia ofert określony w cz. XII SIWZ, który otrzymuje brzmienie:
„XII. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert:
1. Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego: Urząd Miejski w Piszu, ul. Gustawa Gizewiusza 5, pok. nr 40 – w terminie do dnia 7 czerwca 2013 r. do godziny 10.00. Godziny pracy Urzędu Miejskiego w Piszu: 7.15 – 15.15.
2. Otwarcie ofert odbędzie się w siedzibie Zamawiającego: Urząd Miejski w Piszu, ul. Gustawa Gizewiusza, pok. nr 39 – w dniu 7 czerwca 2013 r. o godzinie 10.20.”

Załączniki:
1) treść zapytania nr 1
2) treść zapytania nr 2
3) załącznik nr 4 do SIWZ – wzór oferty (zmieniony)
Pliki do pobrania:
Data powstania: poniedziałek, 3 cze 2013 13:34
Data opublikowania: poniedziałek, 3 cze 2013 14:05
Data przejścia do archiwum: piątek, 7 cze 2013 10:35
Opublikował(a): Bartłomiej Sienkiewicz
Zaakceptował(a): Tomasz Olszewski
Artykuł był czytany: 2186 razy